Selasa, 17 November 2009

BENGKEL PEMURNIAN BAHAN DAKWAH

KUANTAN: 17 Nov. 2009. Unit Operasi Dakwah SPI telah mengadakan bengkel pemurnian bahan dakwah / khutbah Jumaat bertempat di Bahagian Teknologi Pendidikan Negeri Pahang, Jalan Beserah pada 16 - 17 November 2009. Bengkel ini merupakan lanjutan kepada bengkel penulisan bahan dakwah yang telah diadakan di Hotel Seri Malaysia Temerlpoh pada 3 - 4 November 2009 yang lalu. Tiga bahan utama yang dimurnikan dalam bengkel ini ialah teks khutbah jumaat untuk kegunaan tahun 2010, panduan kerohanian pelajar asrama dan bahan tazkirah untuk pelajar.
Seramai 21 orang panel penulis dakwah yang terdiri daripada penyelia Pendidikan Islam, Pejabat Pelajaran Daerah dan guru-guru Pendidikan Islam, Sekolah Kebangsaan dan Sekolah Menengah Kebangsaan yang terpilih telah hadir untuk melaksanakan bengkel ini.
Bahan dakwah yang dihasilkan ini adalah untuk edaran ke sekolah-sekolah di seluruh negeri Pahang pada tahun 2010 akan datang. Sementara teks khutbah Jumaat pula adalah untuk dibaca sempena sambutan hari guru, musim peperiksaan dan sempena cuti penggal persekolahan 2010.
Projek penulisan dakwah ini merupakan sebahagian daripada usaha Unit Operasi Dakwah dalam menyediakan bahan dakwah untuk membantu guru-guru di sekolah semasa melaksanakan program dan aktiviti dakwah. Semoga usaha murni ini diberkati Allah... Amin.

Gambar-gambar sekitar bengkel pemurnian penulisan dakwah.



 

 

 

 

 

 





1 ulasan:

  1. Tahniah pada Unit Operasi Dakwah SPI. JPN. Pahang yang telah berjaya mengadakan dua siri bengkel penulisan dakwah dan khutbah Jumaat 2009 untuk persediaan 2010. Sekalung tahniah perubahan dan aktiviti yang telah banyak dilakukan oleh unit dakwah terutama Ketua Unitnya Tn Hj Ahmad Hamizi Abu Hasan bersama anak buahnya yang memang sentiasa berusaha untuk memperbanyakkan bahan-bahan bacaan pelajar di sekolah. Baru-baru ini juga unit dakwah telah menyediakan diperingkat akhir kawalan mutu untuk dua buah buku panduan doa dan buku panduan aktiviti dakwah untuk di edarkan ke PPD dan semua sekolah seluruh Pahang pada tahun baru 2010 nanti.Tahniah terutama kepada Tuan Ketua Sektor dan Ketua Penolong Pengarah atas dorongan dan kepercayaan kepada Unit Operasi Dakwah.

    BalasPadam